Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2008

ΣΕΞ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ (ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΤΗΝ ΛΕΒΑ)

Κλείνουν σήμερα 56 χρόνια και 11 μήνες από τον μαρτυρικό εκείνο Δεκέμβρη του ’41 που έγραψα το επίτομο κλασικό έργο μου με τον εκκωφαντικό τίτλο «Βουβές Ωδές για δυό Χονδρές».
Σήμερα, αναρτώ αδημοσίευτο και ανεπεξέργαστο πρόλογο του έργου, που είχα χαρίσει στην πολυαγαπημένη και αδικοχαμένη μου φίλη, Αντυ Λέβα, ένα χιονισμένο χριστουγεννιάτικο βράδυ του 1941 στο φουαγιέ του King George. Το παραθέτω όπως γράφτηκε (με την αφιέρωση), πρωτόλειο, τραχύ, αληθινό. Ακόμα και σήμερα διατηρεί τη ζοφερή του λάμψη, αγγίζοντας φλέγοντα ζητήματα της περιόδου που γράφτηκε, όπως η παχυσαρκία, τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, η κοπρολαγνεία και η μαγειρική.


ΒΟΥΒΕΣ ΩΔΕΣ ΓΙΑ ΔΥΟ ΧΟΝΔΡΕΣ (1941 – ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ)

Χονδρή, εθύμιζε το σώμα σου ελέφα,
Φοιτούσες στις Σχολές του Κοντολέφα,
Ομοίαζες ολίγον με τη Βέφα.
Χονδρή, ήσουν και συ ως πιγκουίνι,
Σε είδα στα αυτοκόλλητα Panini,
Να καταπίνεις αστακούς με λινγκουίνι.
Χονδρές κι δυό σας λατρεμένες φιληνάδες,
Τρώτε βουβά ψωμιά, τυριά και φασουλάδες,
Πορδές αφήνοντας ξωπίσω σας μυριάδες
Ώσπου μια μέρα στα ξαφνά,
Με πήρε σβάρνα η μυρωδιά
Στους Κορυσχάδες.
Βωβή ωδή, σιγή πορδή,
Για μια χονδρή,
Βωβές πορδές, σιγές ωδές,
Για δυό χονδρές,
Βωβές πορδές μα και ωδές
Για τρεις χονδρές
Που τρώνε κλαίγοντας,
Βωβές ορδές από πορδές
Πέντε χοντρές,
Και πάει λέγοντας….


(Στην αγαπημένη μου Άντυ, με την οποία με συνδέει βαθιά και ειλικρινής φιλία.
Σε λατρεύω γλυκιά μου
Και να ξυρίζεις τα πόδια σου,

Με αγάπη,
Ο Δρακούλης σου)

Σ.τ.Σ. Το πρωτότυπο έργο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1942 από τις εκδόσεις «Αρτέμης Μάτσας». Ακολούθησαν 24 ακόμη εκδόσεις των δύο αντιτύπων, ενώ το έργο μεταφράστηκε το 1997 στην νοηματική.

32 σχόλια:

  1. θα μπορούσα να πω πως όσο και αν έχεις έμπνευση στα συγκεκριμμένα ποστς σου εμένα κάτι μου λείπει.
    Θεωρώ πως η γραφή σου παλαιότερα ήταν πιο μεστή και ουσιαστική.
    Κοίτα να βελτιωθείς γιατί θα χάσεις την τιμή να σε διαβάζω κάθαρμα.

    πιες4
    ξέρω ότι σε τρώει ο κώλος σου να βγουν τ' απλυτα του Σταύρακα στη φόρα αλλά πρέπει να με πληρώσεις πολύ καλά για να το κάνω χοχο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. θεώρησέ το μια προσπάθεια, μια τρέλα της νεανικής μου ηλικίας, ένα έργο της πρώιμης περιόδου μου. Το κείμενο είναι τραχύ, το παραδέχομαι, αλλά τα νοήματα αναδεικνύονται νομίζω. Θα επανέλθω με καλύτερα ποστ, από νεώτερες συλλογές, πιο μεστές και ώριμες.

    πιεςκαισυ
    βάλε μου ένα ποστ για το Σταύρακα, να χαρείς τα μάτια σου, καλέ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξαναματαδιαβάζω το: "(Στην αγαπημένη μου Άντυ, με την οποία με συνδέει βαθιά και ειλικρινής φιλία.
    Σε λατρεύω γλυκιά μου
    Και να ξυρίζεις τα πόδια σου,)"

    Άντυ... Πόσο τυχερή είσαι.... Μου δανείζεις τον φίλο σου, μιας και ξέρει να χειρίζεται ΑΨΟΓΑ το ξυραφάκι, να τον πάω σε μια φίλη μου που έχει κάνει κάτι αλλαγές τώρα τελευταία;;; Εκείνη να δεις τρίχες που έχει!!!!!! Ίσως με αυτόν τον τρόπο να πάρει και το πτυχίο του ως "κομμωτής"...

    Δράγων, μάθε τέχνη και ας τηνε και άμα πεινάσεις; πιάστηνε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. που θες να στο βάλω το ποστ του Σταύρακα; Που πιστεύεις ότι είναι το κατάλληλο μέρος χοχοχοχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. λατρεμένο μου κοριτσάκι,
    αν μπορούσα να της ξυρίσω ο ίδιος τα πόδια, δεν θα χρειαζόταν να της κάνω ανάλογη σύσταση. Τα γέρικα, τρεμάμενα και ανώμαλα χέρια μου όμως δεν μου επιτρέπουν πλέον τέτοιες απολαύσεις. Διατηρώ όμως μακρά λίστα έμπειρων και αξιόπιστων μανικιουρίστ, αποτριχίστ, κομμωτίστ, που μπορούν να δώσουν άμεση και οριστική λύση στο πρόβλημα της φιλενάδας σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τρελοκαμπέρω, είσαι στο βαμμένο κόκκινο μυαλό μου! Περιμένω εναγωνίως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. http://kafemanteia.blogspot.com/

    Ανοίξαμε και σας περιμένουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. δικός σου μέχρι θανάτου...!!
    με έφτιαξες, τρελάνθρωπε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. καλημερα DRAGON..τωρα που σε βρηκα λεω να ερχομαι καθε φορα!!!Παναγια μου τι ειναι αυτο που εγραψες;Παω για αυτοκτονια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γέρων Δράγων, η Κυρά Δέσποινα φίλη και αυτή; Να πάμε να ενισχύσουμε το θεάρεστο έργο της;;; (πόσα θα μας πάρει;;; δεν νομίζω να μας αδειάσει τις τσέπες... δεν νομίζω να'βαλε κοριό και να μας τα κάνει αναμετάδοση.... )

    Χρειάζομαι κάτι συμβουλές εδώ που τα λέμε...
    θα πάρω ρίσκο.- πάω να μου κοιτάξει την κούπα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Παρεμβαίνω στον δημόσιο διάλογο για να αναφερθώ στην ποιητική συλλογή του μεγάλου φιλοσόφου Δράκων(τ) α που βρισκεται στο Αρχείο της οικογενείας Λέβα και που έχω την τιμή να διατηρώ στο σπίτι μου ώς ο τελευταίος Λεβα -ντινος , περιστοιχισμένη απο άλλα πολύτιμα οικογενειακά κειμήλια μαζί με το ιστορικό παράσημο που είχε απανείμει στον εαυτό του ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης Ψωμιάδης για τα αγραγαθηματα του ιδίου κατα την διάρκεια του πρόσφατου Ελληνοαλβανικού Πολέμου , ή τίς σημειώσεις του ιδίου ποιητού - φιλοσόφου στον πρόλογο του άλλου του μεγάλου έργου με έντονες για πρώτη φορά τις θεολογικές αναζητήσεις του :
    " Με την Θεία δεν είναι αμαρτία" .

    Πάντως οι " Ωδές" είχαν προκαλέσει την έντονη δυσαρέσκεια του συντηριτικού τύπου της χώρας , ήδη κατα την διάρκεια του μεσοπολέμου και παρόλα αυτά υπάρχουν αποστροφές στο έργο που παραμένουν πάντα επίκαιρες...

    Εχει αίφνις αμφισβητηθεί άν οι πολλαπλές αναφορές του συγγραφέα σε " πορδές " εμπεριέχουν σεξουαλικές αναφορές.Ο ίδιος ο συγγραφέας άν και ποτέ δεν το δέχτηκε, ήταν μοναχοπαίδι που ανετράφη απο την δεσποτική παχυσαρκη γερμανίδα γιαγιά του ,που μάλιστα έπασχε απο χρονία δυσκοιλιότητα.

    Αναφέρεται ότι πολλες φορές ,όταν ο μικρός Δράκων ήταν άτακτος , η γιαγια Gertrud τον έδενε επάνω σε μια καρέκλα του σαλονιού , στεκόταν μπροστά του και ανακούφιζε την φλεγμονή της μπροστα στα εκπληκτα μάτια του μικρουλη Δράκωνα... ο εξορκιστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. μακρινέ γνήσιε απόγονε της ιστορικής οικογένειας των λεβα-ντίνων, σε καλημερίζω. Πράγματι οι "ωδές" δημιούργησαν ντόρο στην εποχή τους. Η γιαγιά σου το γνώριζε πολύ καλά αυτό. Τα περί Γερτρούδης αποτελούν μυθεύματα και κακοπροαίρετα σχόλια (την έλεγαν Katrin...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Βούλα καταλαβαίνω ότι ακόμα και σήμερα, μετά από σχεδόν 60 χρόνια, το συγκεκριμένο ποίημα αγγίζει ευαίσθητες χορδές. Επαναστατικό και επίκαιρο, έτσι θα το χαρακτήριζα.

    υ.γ. μην αυτοκτονήσεις. σε σένα και σε δυο-τρεις ακόμα υπομονετικούς έχω στηρίξει όλη αυτήν την προσπάθεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. άτακτο κοριτσάκι (που θες ένα γερό χέρι ξύλο στο κωλαράκι), η κυρά Δέσποινα είναι εγγύηση. Να σου πει τον καπουτσίνο, να γλείφεις τα δάχτυλά σου. Κι από τιμές, σκίζει. Έχει και εκπτώσεις μαθαίνω τώρα, οπότε όρμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. πήγα στην Κυρά Δέσποινα mon amour!!! (βλέπεις; για πάρτη σου μαθαίνω γαλλικά από μόνη μου :) )


    Δράγων, έκανες λάθος στον τονισμό. όχι "γερό" χέρι αλλά το γέρικό σου χέρι δεν μπορεί να με κάνει "ντα"!!!!!!!

    νια νια νιανια νιαααααααααα

    Ξαναπάω να μου πει τα μελλούμενα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δράκε μου φαίνεται ότι θα τρέχει και δε θα φτάνει η Κυρά Δέσποινα. Φωτιές στον κώλο της άναψε. Άντε να δούμε τη διαφήμιση θα της κάνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αγαπητή Τρελοκαμπέρω! Επίτρεψε μου να σου πω κάτι: Μου έχει πάρει τα κόκκινα μυαλά μου ο τίτλος του blog σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αγαπητέ μου Κέλσε. Πάντα με κάποιο τρόπο καταφέρνω να παίρνω τα κόκκινα μυαλά του κόσμου:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αξιαγάπητη Τρελοκαμπέρω! Ανυπομονώ να δω σχόλια και στις δικές μου αναρτήσεις! :)))))))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μήπως να το σκεφτείς καλύτερα; Ρώτα και το Δράκο που έχει πικράν πείρα από τα σχόλια μου:)


    και βγάλτε αυτή τη μαλακία την επιβεβαίωση από τα σχόλια καλέ. σπαστική είναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δε σκέφτομαι τίποτα! Σε καλώ σε κοινό μέτωπο αποκαλύψεων κατά του Δραγουμάνου Δράγωνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αγαπητέ μου εγώ δεν επιδίδομε σε τέτοιους είδους εγγραφές.
    Είμαι πολύ εγωιστικό και εγωκεντρικό άτομο για να ασχοληθώ με τα της καταγωγής και το ποιόν του Δράγωνα.

    (δράκε κάθαρμα θα σου φάω τη βασιλεία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Καλώς, αλλά σχόλια δε βλέπω. Υπάρχουν και άλλες αναρτήσεις μου, που μπορείς να σχολιάσεις (τα θέλει ο κώλος μου)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μην είσαι ανυπόμονος αγαπητέ. Όταν θα γράψεις κάτι που θα αξίζει να σχολιάσω (είμαι στρίγγλα τελικά η ρουφιάνα χοχο) θα το κάνω να έίσαι σίγουρος.
    Για την ώρα βγάλτε την επιβεβαίωση γιατί πολύ εκνευρίζει τη μεγαλοσύνη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Εμένα πάλι μου αρέσει η επιβεβαίωση! Είμαι βιτσιόζος, τι να κάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τι κρίμα τότε που θα στερηθείτε την απόλαυση να σας σχολιάζω.

    Έκαστος στο βίτσιο του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Γιατί το κάνεις αυτό; :((((((( Θα τη βγάλω, βρε συ! Απλά δε μπορώ να το κάνω χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των άλλων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Είπαμε. Πάντα βρίσκω τρόπο να παίρνω κόκκινα μυαλά.

    (μ αρέσουν αυτοί που παίρνουν πρωτοβουλίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πανάθεμά με, δε μπορώ να τη βγάλω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αγαπητή Τρελοκαμπέρω, επανερχόμενος στο θέμα της επιβεβαίωσης, σου αναφέρω πως ο αδμινιστράτωρ λείπει εκτός Ελλάδος. Όταν γυρίσει, θα επιληφθεί του θέματος πάραυτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Άντε γιατί με πέτυχες στις καλές μου. Πας στις ρυθμίσεις των σχολίων και στο τελος της σελιδας εκεί που λεει "Να προβληθεί η λέξη επαλήθευσης των σχολίων" τσεκάρεις το όχι.

    50 ευρω στο λογαριασμό μου πάραυτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή